Діяльність Сумського відділення МАН України орієнтована на виявлення  обдарованої учнівської молоді та реалізації запиту в науково-дослідницікій діяльності.

В учнівських творчих об’єднаннях за очною та дистанційною формами навчаються учні старших класів навчальних закладів області. Багато з них займаються експериментально-дослідницькою діяльністю, працюють у наукових секціях Сумського територіального відділення Малої академії наук України, в обласних профільних школах, творчих об’єднаннях тощо.

Підсумком навчання слухачів у Сумському територіальному відділенні Малої академії наук України є участь у ІІ та ІІІ етапах Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН.

Кожного року юні науковці презентують результати власних досліджень на ІІ етап конкурсу, а згодом переможці цього етапу  представдяють свої наукові роботи на всеукраїнському етапі.

Цього року викладачі кафедри екології та ботаніки Сумського НАУ були запрошені для роботи в складі журі ІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН. Робота журі проходила в заочному та дистанційному форматах (10-22 лютого, 2024 р.)

Викладачі працювали в секціях «Екологія» (Клименко Г. О. – голова. Бондарєва Л. М – член журі) та «Агрономія» (Жатова Г. О. – голова). Оцінювання робіт проводили на основі трьох складових: письмової роботи, захисту постера та роботи в конференціїях.

В секції «Екологія»  переможцем став Зінченко Ілля, учень 10 класу Глухівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів N 6 з роботою «Перспективи відновлення ландшафтів Есманської, Глухівської, Шалигінської громад, постраждалих внаслідок бойових дій».

В секції «Агрономія» кращою визнано роботу Рикуна Віталія «Післядія рослинних решток сільськогосподарських рослин в агроценозі» (учень 10 класу Ворожбянського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Лебединської міської ради Сумської області).

Всі учасники конкурсу вразили членів журі  глибоким рівнем загально-освітньої підготовки, науковим світоглядом, а найбільше – прагненням до самоудосконалення, креативністю та жагою відкривати незвідане!

Хай щастить вам, юні дослідники!