Викладачі кафедри екології та ботаніки Сумського НАУ були запрошені для роботи в складі журі ІІ етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН. Робота журі проходила в заочному та дистанційному форматах (18-21 лютого, 2025 р.)

Викладачі працювали в секціях «Екологія» (Клименко Г. О. – голова. Бондарєва Л. М – член журі) та «Селекція та генетика», «Лісове та садово-паркове господарство» (Жатова Г. О. – голова) та «Загальна біологія» (Жатова Г. О. – член журі). Оцінювання робіт проводили на основі трьох компонентів: письмової роботи, захисту постера та презентації, дискусії в конференціїях.

В секції «Екологія» перемогу здобув Мірошниченко Володимир, учень 10-Б класу Сумського обласного академічного ліцею імені Дмитра Євдокимова. Представлена робота «Біоіндикаційне дослідження стану атмосферного повітря м. Сумиза флуктуючою асиметрієюлисткової пластинки Betula pendula Roth.»

В секції «Лісове та садово-паркове господарство»  переможцем стала Маслюк Поліна, студентка 1 курсу, ВСП «Глухівський агротехнічний фаховий коледж СНАУ» з роботою «Використання мавританських газонів у декоративному озелененні урбанізованих територій (на прикладі м. Глухів)».

В секції «Селекція та генетика» кращою визнано роботу Куриленко Влади «Поведінкові особливості породистих собак та їх генетичний детермінізм» (учениця 10-Б класу Білопільського ліцею No2 імені С. М. Гордієнка).

В секції «Загальна біологія»  журі одностайно присудило перше місце Лебедю Єгору за роботу  «Рівень забезпеченості вітаміном D вагітних м. Суми і Сумського району» (учень 9-Є класу Комунального закладу Сумський ліцей No33 Сумської міської ради).

Усі учасники конкурсу продемонстрували високий рівень загальноосвітньої підготовки, креативність та глибокі знання у своїх дослідницьких темах. Їхні наукові роботи відзначалися ґрунтовним підходом до аналізу, логічною структурою, актуальністю порушених питань і новизною отриманих результатів. Окремо варто відзначити вміння учасників формулювати власні висновки, аргументовано відстоювати свою позицію та застосовувати міждисциплінарний підхід у дослідженнях.