Відкрита лекція з дисципліни Екобезпека і товарознавство продуктів переробки рослинництва”

10 жовтня 2025 року об 13:00 (4-та пара) на платформі Zoom відбулося відкрите лекційне заняття з дисципліни «Екобезпека і товарознавство продуктів переробки рослинництва», яке провела доцент кафедри агротехнологій та грунтознавства, к.с.-г.н. Глупак Зоя Іванівна. Тема лекції: «Забруднення продуктів переробки рослинництва нітратами».

Заняття проводилося для студентів спеціальності 201 “Агрономія” групи АГР2401-1м , а також для всіх охочих поглибити свої знання у даному направленні.

Структура заняття: 1. Нітрати та накопичення їх у продуктах харчування і продовольчій сировині. 2. Фактори, що впливають на вміст нітратів у продуктах рослинного походження. 3. Шляхи надходження нітратів і дія їх на організм людини. 4. Зменшення вмісту нітратів у продуктах харчування та продовольчій сировині.

Під час лекційного заняття використовувались інноваційні методи викладання, а саме: сучасні мультимедійні технології, робота з Інтернет сервісами.

На початку лекції, після оголошення теми викладачка звернула увагу студентів на важливість теми та її актуальність як для майбутніх фахівців агрономів, так і для звичайних споживачів продукції рослинництва. Під час проведення лекційного заняття студентам було подано та розкрито основні шляхи надходження нітратів у продукцію рослинництва, з’ясовано основні фактори, які впливають на накопичення нітратів та якої шкоди вони завдають організму людини та визначено можливі шляхи зменшення вмісту нітратів у продуктах харчування.

У ході проведення заняття лекторка опиралась на знання студентів, набутих на попередніх заняттях курсу та на знаннях, отриманих під час вивчення інших дисциплін, а також допомагала студентам розширити свої знання про сучасні проблеми безпечності харчових продуктів та продовольчої сировини, впливу технологій вирощування на безпеку отриманої продукції та шляхи зниження вмісту забруднювача у продуктах харчування рослинного походженням Лекторака допомагала формувати у студентів уміння аналізувати та систематизувати отримані знання, розвивати уміння порівнювати, узагальнювати, знаходити причинно-наслідкові зв’язки.

Присутні на відкритому занятті студенти та викладачі позитивно оцінили зміст проведеної лекції, відзначили різноманітність методів та прийомів подання матеріалу та визнали, що отримана інформація сприятиме підвищенню якості професійної підготовки майбутніх фахівців.